6 augusti 2008

Slutade ganska tidigt idag. Redan straxt efter tre. Så jag känner mig pigg. Inte så där trött som man kan känna sig ibland. Så jag har passat på att fota lite här hemma. Bilderna blev inte så bra, eftersom det är lite grådaskigt ute + att jag inte hade tid att testa så många olika vinklar. Det var nämligen inte mycket batterier kvar i kameran. Men några bilder kan jag i alla fall bjuda på.




På semestern var jag och Martin ut till min farmor och farfar och hämtade hem två pelargoner. Det är bara det att det är lite fullt med blommor i vårt köksfönster nu. Och pelargonerna trivs bäst i köksfönstret. Så då får man flytta på en kruka.



Brickan köpte jag på länsmuseet i Gävle under min praktik. Mönstret är taget från en gammal jugendtapet och passar bra på sommaren. Sen är det en vit ljuslyckta som är köpt i en blomaffär ute på landet. Och en glasburk med nysilverskedar.


I början av sommaren kom jag på att jag ville ha vackra kaffeskedar. Har man gäster är det ju kul att kunna lägga fram lite finare skedar. Så jag gick in på tradera och letade bland nysilvret. Vann 4 auktioner. Så nu har jag två modeller. Och tolv skedar av varje. Vann också en auktion med en stor sked, en "potatissked".

Nej nu ska jag laga en nyttig middag och sen ska jag och syster ut på en powerwalk. Väntar på att få hem två kokböcker från Adlibris. Fantasin är inte den bästa när det gäller mat utan så mycket kolhydrater. Men inspiration är i alla fall på väg.

Inga kommentarer: