8 oktober 2010

Äntligen fredag

Det skulle kunna kännas väldigt ensamt och tråkigt. Men i kväll är jag riktigt nöjd. Efter en tuff arbetsvecka med sena kvällar så njuter jag av min ensamhet ikväll. Gjorde varmamackor till middag och nu har jag hoppat i mysbyxorna och krypit upp i soffan.

Och vad passar väl bättre än att leta lite inredingsinspiration?!
Alvhem har fått in några nya objekt och den här gången blev jag riktigt inspirerad.



Ur det här fotot skulle jag kunna ta lampan. Så turkos och vacker. Griffeltavlan på väggen, jag tycker att det är snygget att skriva inköpslista eller favoritrecept direkt på väggen. Sopkorgen. Skulle gärna ha den sådär på golvet.



Jag skulle verkligen vilja ha dessa stolar. Båda kartells genomskinliga karmstol och eams vita stol. Älskar krukväxter i form av små träd, så fler sånna hemma hos mig och dessutom gärna i en zinkkurka. Sen skulle jag inte ha något emot att ha de där två tavlorna hemma heller.



Det här är också en inspirerande bild. Så snyggt att rama in tavelväggen med en ljusare ruta på väggen. Gillar kontrasten med den ordnade tavelväggen mot den slitna, smutsiga stegen. Och sen slutligen så skulle jag inte tacka nej till en stor keramik pjäs.

Lite småpyssel här hemma står på schemat i helgen. Visar antagligen bilder senare. Nu ska jag tända lite ljus och fortsätta inspireras.

Inga kommentarer: