25 maj 2011

Gammalt blir nytt

Förrförra helgen "råkade" mamma och jag hitta en loppis ute på landet. Vi skulle bara ta en biltur till färgaffären och på vägen dök loppisen upp. Och självklart stannade vi. Det mesta var mest skräp, men mitt bland allt hittade jag en rödmålad gammal sockerlåda. Och för bara 30 kronor blev den min, det måste nog klassas som ett av årets bästa fynd.

Den står nu på tvättmaskinen och fungerar som utmärkt förvaring inne i badrummet. Annan förvaring som syns på bilden är en gul gammal plåtburk och en liten papperskasse från PUB i Stockholm. Lite "man tager vad man haver", men jag gillar kombinationen.

Förra veckan tog jag och en kompis en liten secondhand runda efter jobbet. Och jag kan inte sluta tänka på ett par byråeer jag såg då. Skulle så gärna vilja lägga vantarna på dom, det skulle bli ett bra projekt till hallen. Men tyvärr hade de väldigt dåliga öppettider.

Inga kommentarer: