27 januari 2010

Längtar

När vintern tar fart igen då längtar jag som mest efter våren. Jag börjar bli trött på all snö och kyla. För att inte tala om detta mörker.

En sak jag ska ta tag i när våren kommet är min balkong, min lilla men ack så underbara balkong. Den var det första som ställdes i ordning här hemma för snart ett halvår sedan. Så att jag hade nån stans att ta igen mig mellan renoveringspassen.

Möblerna blir nog kvar, soffan ska dock få ett (eller flera) lager vit färg och det lilla bordet ska spraymålas i en vit högblank färg. Och så tror jag på turkosa, och eventuellt nån mer färg som, starka accenter på textilierna.

Sen klurar jag på golvet. Känner att jag inte riktigt klrar av den gröna mattan som ligger där. Så antingen trall, måla betongen eller köpa tex en svart matta.



OCh det ska nog rymmas nån blomkruka, kanske nått olivträd eller liknande. Tror att medelhavsväxter skulle trivas på den inglasade balkongen.

Inga kommentarer: