12 december 2010

laddat batterierna

Ja denna helg har verkligen gått ut på att försöka ladda batterierna. Det har varit alldeles för mycket på jobbet under några veckor och sen har jag dessutom tragit på en förkylning i cirka tre veckor. Så det har som inte funnits mycket ork eller kreativitet på kvällarna.

Så i går blev det en tur ut till farmor och farfar igen. I ett snöklätt landskap passade jag på att fota lite.

Innan vi åkte hem tog mamma och jag en tur ut i skogen. I skymningen pulsade vi ut på jakt efter en liten, liten gran. Och nu står det faktiskt två stycken små granar i vaser här hemma.

I det övre vänstra fotot syns förutom en av granarna även två nya fåglar och en silvrig lykta som jag köpte på Thuns igår.

I det undre fotot finns den lilla tomten som jag fick av mamma och pappa i namnsdagspresent. Den är handmålad just till mig. Extra roligt att veta vem som har gjort den.

2 kommentarer:

purple area sa...

Underbara bilder!

Maja sa...

Fina foton!