7 februari 2011

Måndag

Jag längtar verkligen efter ljusa kvällar. Att kunna fota hemma på kvällarna efter jobbet och sedan fylla bloggen med lite egna bilder. Men snart så går det, jag får bara vänta lite till. Så tills dess så får jag hitta lite andra bilder att inspirera er med.

Jag har hittat ett helt fantastiskt hem i Göteborg, där det mesta tilltalade mig.

Stolen på bilden ovanför står högt upp på min önskelista. Helst av allt ska den vara i gungstolsutförandet.

Men fåtöljen på den här bilden står nog faktiskt ännu högre upp på önskelistan. En Jetson i mjukt skinn, å det vore något det.


Jag tycker verkligen om det här sovrummet. Ljust och luftigt.


Samtliga bilder i det här inlägget kommer från Alvhem.

Och sen som kontrast till det ljusa luftiga sovrummet så finns det en rå tegelvägg i vardagsrummet. Gillar verkligen kontrasterna!

Här hemma ska det också skapas kontraster. Jag har nämligen köpt hem lite färg, en liter Margit. Margit är mörkt grå med lite gult i så att den drar lite åt det bruna hållet. Jag tror att det kommer bli bra, jag måste bara orka måla väggen någon kväll. 

Inga kommentarer: