21 februari 2012

En väldigt bra tillfällig lösning

Jag påbörjade ju ett projekt för ett tag sedan i hallen. Då var det tomt framför väggen och jag slet ner tavellisten. Det såg ganska trist ut.

Nu är tavellisten åter på plats och jag har flyttat dit en byrå. Väggen är fortfarande vit och jag vet inte hur planerna på målning ser ut just nu. Det är nog mest ostrukturerade planer just nu, jag vill göra något mer spännande än "bara" en fondvägg. Ja vi får se hur det slutar.


Det behöver inte vara så tillfixat hela tiden. En lampfot utan lampskärm, jag har helt enkelt inte hittat rätt skärm än. Lite glas i form av en gammal konservburk med penslar och färg i samt en turkos ljuslykta. I den gamla läskbacken finns ljus och mitt examensbevis från universitetet.

Apan är ett fynd från en antikmässa, lite fina tavlor i form av vykort och ett scrappapper.

Inga kommentarer: