30 juli 2009

Nu börjar det dra ihop sig

Nu är det bara två veckor kvar innan jag får nycklarna till lägenheten. Så inredningsfunderingar fortsätter minst sagt. Mest till rummet, mitt kombinerade sovrum/vardagsrum. Det jag har sedan tidigare är; säng, byrå, nattduksbord, stolen arka, ett teakbord. Jag har målat ett slitet gammalt pelarbord. Så nu är det vitt. Har köpt två soffor av en arbetskompis. En 2-sits och en 3-sits. Blir bra att börja så.

Men det som saknas är någon form av bokhylla och någonting att ställa tv:n på. Har en gammla hedlig tjocktv. Så nu är jag inne på ett skåp från IKEA till min tv. Bra för då går den att gömma. Vill också ha något som bryter av mot allt det vita i rummet. Vad tror ni om denna utgående möbel?



Sen är ju nästa problem väggarna (eller problem- snarare lyxproblem). Jag är inne på 3 vitmålade väggar och sen en fondvägg. Väggen mot hall och badrum ska nog tapetseras med denna tapet av Lisa Bengtsson.



En tapet som passar ganska bra ihop med mina intressen. Kan ju passa på att göra precis som jag vill nu. Ingen att kompromissa med.

Inga kommentarer: