30 november 2009

Nya saker hemma

Igår blev det en spontan tur ut till Thuns. Jag har ganska länge letat efter en stor ljuslykta. Men det har varit svårt att hitta en. Den får inte vara för smal, för fyrkantig, guld färgad, för prålig, för liten eller kosta för mycket. Men det har visat sig vara svårt. Ja, fram tills i går. För där stod den plötsligt. En svart, stilren lykta till det fenomenala priset på 200 kronor.



Sen har det äntligen kommit upp en tavellist ovanför ena soffan. Det har känts lite tomt på den väggen. Och tavellister är bra, då kan jag variera mest hela tiden.



Sen när pappa ändå stod redo med slagborren så kunde han ju sätta upp hans gammla stringhylla ovanför mitt skrivbord.



Och nu börjar det faktiskt klia lite i pysselfingrarna. Det är ju trots allt inte så många veckor kvar innan julkorten ska skickas ut.

Nä nu är det dax att krypa ner i sängen. Morgondagen börjar med enhetsmöte på jobbet klockan 8. Sen jobb hela dagen och direkt efter jobbet ska jag få mina naglar fixade igen. Ska bli så skönt, för nu är de aningens för långa.

1 kommentar:

Hanna sa...

Lyktan var jättefin! :) Gud jag skulle inte kunna köpa mera sånna grejer. Har ingen plats! =P Ses imorrn!