16 mars 2011

Försenat tisdagstema

Igår kväll åt jag middag med en vän, så då fanns det inte riktigt utrymme för något tisdagstema. Veckans tisdagstema är bokhyllor/byråer.

Min byrå är en stor vit Hemnes från IKEA. Den är underbar, rymmer massor med kläder och är stilren och snygg.


Min bokhylla kommer också från det stora varuhuset, men blev inte så långvarig i deras sortiment. Det var svårt att hitta en bokhylla som uppfyllde mina krav. Jag ville ha en djup bokhylla så att stora böcker och fotoalbum skulle få plats på hyllorna och inte sticka ut en decimeter utanför. Sen ville jag helst också ha vitrindörrar.


På byrån ändrar jag om lite då och då. Nya tavlor och nya stilleben. Men det är svårare med bokhyllan. Där blir jag som aldrig riktigt nöjd. Det är svårt att få jämnvikt, att inte en sida känns tyngre än den andra, eller att det blir för rörigt. Men den rymmer massor. Många av mina böcker, gamla pärmar fulla av gamla fotonegativ, fotoalbum, elefanterna från Uppsala Ekeby som jag har fått av mamma, cd-skivor och ännu fler fotografier.

Inga kommentarer: