23 maj 2011

Ny tavla

Jag känner mig alldeles full av idéer till små projekt här hemma. Problemet är bara att tiden inte riktigt räcker till. Jag tror att helgens loppis fick igång mig ordentligt, det känns riktigt tilllfredställande att kunna fynda möbler och inredningsdetaljer så pass billigt. Och sen tycker jag om kombinationen av nytt och gammalt, helt och lite slitet när det gäller inredning.

En ny inredningsdetalj här hemma hittade jag för två veckors sedan i ett uthus hemma hos faramor och farfar. Jag har sett det förr, i någon inredningstidning, en ko-tavla. Svart, vit och väldigt grafisk. Nu saknas bara en vit krita för att fylla i någon av rutorna.

När både farmor och farfar samt mormor och morfar har varit bönder så tyckte jag att på någon av gårdarna så borde jag kunna hitta en ko-tavla. Den har alltså suttit i ladugården över en ko ifylld med dess uppgifter. Eller ja den borde ha suttit där, min tavla tror jag aldrig kom till ladugården utan fastnade i ett av uthusen. Och det är jag glad för.

En tjusig detalj som inte kostade något och som känns så bra att ha hemma.

1 kommentar:

Maja på 64 kvadrat sa...

Så fint du har det! Härligt att blanda nytt med saker som också har själ!