3 maj 2011

Tisdagstema

Veckans tisdagstema på fabriken är favoritblomma/växt. Just den här tiden på året är nog min favoritblomma pelargon. Det står flera på fönsterbrädan just nu och väntart på att växa till sig och tids nog få flytta ut på balkongen.



Men just nu så önskar jag att jag hade en stor trädgård som jag kunde gå loss i. På min lilla balkong är utrymmet ändå ganska begränsat. Det riktigt kliar i fingrarna när jag ser alla vackra blommor. Jag skulle vilja ha gullvivor, färgätmiej, pioner, rosor, svarta petunior som jag såg i går och blev lite förälskad i. Ja listan skulle kunna göras lång.

Men nu får jag istället sluta drömma och tänka lite praktiskt. Sol- och torktåliga växter är a och o för min lilla balkong. Och då är ju faktiskt mina älskade pelargoner bra att ha.



Inga kommentarer: