8 juli 2011

Köket - före och efter

Jag impulsköpte ju ett köksbord i början av förra veckan. Det medföljde vissa förändringar i köket. Men nu är det i stort sett klart.

 Före består av ett köksbord från IKEA, köksstolar från Duka och den stora kakao-tavlan.
Efter är det nya bordet, samma stolar, en pall köpt på antikmässa i vintras och pappas gamla stringhylla.

Det nya bordet är betydligt mindre än det förra så rummet känns mycket rymligare. Det kan bli problem om jag får många middagsgäster, men det händer inte så ofta och det kan jag nog lösa då. Jag måste ju ändå inreda för hur jag lever mitt liv för det mesta, inte rätta mig efter ett fåtal tillfällen.

Det blev ett riktigt 50-tals kök, men det passar ju särskilt bra när köksinredningen är i kvar i orginal från samma tid. Men nu blir nästa projekt nya köksstolar, så därför tänkte jag åka ut på landet nu och besöka lite loppisar. Får se vilken tur jag har.

Inga kommentarer: