25 juni 2008

Det märks att det är sommar

Det finns nämligen inte så mycket tid till att blogga nuförtiden. Jag jobbar mina 8 timmar per dag och när jag väl kommer hem är jag ofta alldeles för trött för att göra något.

Igår städade jag lite, och ikväll har jag pysslat lite på balkongen. Hamnade framför trädgårdsprogrammet Söderläge. Så jag sådde lite krasse, dammsög, och tog lite bilder. Jag längtar verkligen efter en egen trädgård att få påta i. Men en vacker dag så...

Tiden går så fort. Jag har bara två dagar kvar på jobbet innan min semester börjar. På måndag åker vi ner till Malmö. Sover där en natt och åker sen vidare mot underbara Köpenhamn. Har börjat inse att vi verkligen åker snart, så jag har börjat fundera på packning och letar upp lite sevärdheter på nätet.



Mittenveckan har vi än så länge oplanerad. Eller ja, vi borde åka ut till Tierp, jag vill till Wih trädgårdar, kanske en tur till Öregrund? Vara lite social, kanske städa lägenheten? Eller varför inte ligga i på balkongen och njuta av en bra bok.



Sista veckan åker vi alla fall till Gotland. Ska bli kul, jag har inte varit där sedan 1994. Så det är ju ett tag sedan.


I krukan är sockerärter och luktärter på väg upp. Det växer så det knakar.

Inga kommentarer: