28 juli 2008

Mitt nya liv

Jag har bestämt mig. Jag ska gå ner i vikt. Bestämde mig i slutet på semestern och började förra måndagen. I går visade vågen 0.6 kg mindre än veckan innan. Känns som en bra början. Det enda jag gjorde förra veckan var att lägga om kosten. Nu mera äter jag så lite kolhydrater som möjligt, helst inga alls. Men fett däremot ingår numera i min kostcirkel. Grönsaker, kött, fisk, fågel och feta mejeriprodukter. Typ.

Den här veckan tänkte jag lägga på lite motion. I kväll var jag och mamma ute och gick i 1 timme. Alltid brände det bort någon kalori. Ska bli intressant att väga mig i helgen igen.

Som en morot har jag givit mig själv shoppingförbud på kläder. Inga kläder förrän jag har gått ner 6 kilo. Måste erkänna att man önskar att kilona bara kunde rasa av en, särskilt när alla höstkläder kommer in i affärerna.

Annars är det en bra dag idag. Jag har bockat av en hel del på min "att göra lista". Jag har:
*tackat ja till två kurser inför höstterminen
*mailat till Högskolan i Visby och frågat om det finns platser kvar på en distans kurs.
*mailat om min lön, till lönekvinnan uppe i Östersund.
*mailat min förra kursadministratör om saknade poäng.
*skickat in en ansökan om inträde i a-kassan
*och betalat alla mina räkningar

Inga kommentarer: