26 augusti 2008

Inte vädergudarna på min sida

Efter en lite väl lång dag på jobbet, städning av lägenheten och en sen middag fanns en promenad på schemat. Men vädergudarna var inte riktigt på min sida. Jag har ju bestämt mig för att göra något åt min vikt. Äter sedan flera veckor nyttigare mat och nästan inga (betydligt färre ialla fall) onyttigheter. Och sen har jag ju börjat röra på mig. Många promenader. Så igår köpte jag ett par riktiga skor. För fötterna har inte tyckt om mina gamla skor av enklare modell.
Men jag kanske kan få testa de nya skorna i morgon istället? Kul är ändå att alla promenader verkar ge resultat. Vi kom in på semesterkilon idag på jobbet och jag fick nån positiv kommentar. Det gör att man orkar fortsätta även de dagar man egentligen inte orkar laga nyttig mat. Eller de dagar då man hellre ligger kvar i soffan än att ta sig ut och svettas.

1 kommentar:

Anonym sa...

SNygga pjucks! Sånna köpte jag på rean! :)