26 januari 2009

Snart början på något nytt

I dag njuter jag av min ledighet. Jag tog en lång sovmorgon och har inte gjort något fram tills nu. Funderar på att städa lite. Jag måste ta vara på min ledighet för snart är jag inte arbetslös längre. Yes! Du läste rätt! Imorgon skriver jag på papprena och på torsdag börjar jag jobba.

Jag har fått jobb på Proffice och mitt första uppdrag blir på skattemyndigheten i två månader. Jag tror den här typen av jobb kommer passa mig. Jag har sedan gymnasiet kört på i ett och samma spår. Sett ett tydligt mål, men nu är jag inte riktigt lika säker. Att få prova på flera olika jobb och träffa en massa människor ska bli intressant. Men jag hoppas och tror att det är ett museum jag hamnar på till slut.

Så jag som hade trott att det här skulle bli en lång och tuff vår med oändligt många jobbansökningar hann inte ens tröttna. Jag har inte läst en massa böcker eller testa en massa recept i senaste bakboken, men det kanske är det som sommaren är till för?

1 kommentar:

Anonym sa...

Där ser man, kul med en ny kollega! Grattis