26 april 2011

Hemma igen

Jag har haft en alldeles fantastik påskhelg. I London sken solen och det var runt 25 grader varmt. Träden var gröna och det blommade överallt, så det blev frukostar, luncher och en del fikastunder i en hel del parker.
Men sen har vi så klart shoppat. I två dagar hann vi med shopping på Oxford street, marknaden på Portobello Road och ja ännu mer shopping. I söndags när de flesta affärerna var stängda så passade vi på att turista och se en del av Londons sevärdheter.


På markanden ute i Notting Hill hottade jag dessa gamla träbokstäver. Själva hållaren till typsnitten är från runt 1940-talet och bokstäver är från 1900-talets början. De är nog nästan det som jag är mest nöjd med och det känns som en klockren inredningsdetalj hemma hos mig eftersom papper och stämplar länge har varit ett stort intresse.


Det finns egentligen många, många fler bilder att visa, men jag har inte hunnit gå igen alla än.

Idag har jag haft semester och varit hemma och fixat. Jag känner mig riktigt nöjd för jag har tagit tag i massor. Packat upp, tvättat, dammat, damsugit, tvättat fönster och städat balkongen. Så i morgon måste jag letat upp lite nya textilier. Jag behöver dynor, någon kudde och en färgglad filt och sen så kan solen och värmen få komma tillbaka så att jag kan spendera mycket tid ute på min fina lilla balkong.

Inga kommentarer: