22 augusti 2011

höstfeeling

Idag har jag legat nerbäddad i soffan i hela dagen. Ringde till jobbet och sjukanmälde mig i morse, sen sov jag enda till 12:30(!!!). Så jag antar att det inte var så mycket att fundera över.

Så nu är hösten här med virus, tända ljus, massor av te, färger och stickade plagg. Jag har längtat efter lite mörkare kvällar så att man kan tända ljus och mysa inne. Och av någon konstig anledning har jag börjat drick te igen, när jag pluggade hällde jag i mig stora mängder te varje dag och nu har jag hittat tillbaka igen.

För någon vecka sen började jag plocka fram lite mer färg i min inredning.


Min nya favorit färg är utan tvekan orange. Pläden köpte jag i våras till balkongen, den har nu fått flytta in. Kuddadrna i fåtöljen köpte jag på Åhléns förra året. Då fastnade jag för mönstret och färgerna. Men efter någon vecka åkte de in garderoben för de känndes för skrikiga. Men nu passar de.

Inspirationskollage med bilder från H&M
Jag kunde inte låta bli att shoppa lite från H&M Home. Det blev två stycken kuddfodral, en kökshandduk och några ljus. Så snart råder det ingen tvekan om att det är höst - i alla fall inte hemma hos mig.

Inga kommentarer: