21 mars 2008

Ledigheten hittills

Det är så skönt att vara ledig. Att för en gångs skull inte plugga (på riktigt) över en storhelg. Man slipper som det dåliga samvetet. Så nu unnar jag mig lite ledighet för det tycker jag att jag förtjänar.

Så hur har det gått med listan da?

*Gå igenom köksskåpen och packa ner sånt som vi inte använder. Det kan lika bra stå i förrådet. Det här hade finkat om det inte vore så att jag inte riktigt tänkte när jag gick ut med två papperskassar fulla av tidningar och reklam. Och utan papper att slå in sakerna i blir det ju inget.

*Gå igenom klädkammaren, samt den redan utrensade högen med kläder. Ska bara packa ner allt i en sopsäck och göra mig av med den.

*Kolla på nya gardiner till vardagsrummet, fick ju presentkort på Hemtex. Jag har kollat men hittade inga som känndes helt rätt.

*Fixa foton till ramar i hallen. Fortsätter klura, det är ju ingen bråska direkt.

*Allmän rensning och städning här hemma. Klar! Bara damsugningen kvar.

*Sitta ner och ta en kopp te i lugn och ro! Klar! Flera gånger om till och med.

Nu sitter jag vid skrivbordet och pysslar. Det var riktigt länge sen, jag märker det för att det är dammigt och känns lite rörigt. En städning av hörnan imorrn kanske. Och så mer pyssel så klart.

Inga kommentarer: