8 december 2008

Innehållsrik helg

Den här helgen har det hänt mycket. Det började med en trevlig middag i Tierp i fredagskväll hos svärmor. Sen i lördags var det en tur med en kompis och syster till Emmaus i Vendel och två antik/loppis butiker på vägen. Vi handlade bara ute i Vendel. Det blev en ljusstake, några böcker och små bakformar (i oöppnad förpackning). Sen på kvällen en tur hem till en kompis. OCh sen igår - en tur till Gävle.

Det var skönt att komma tillbaka till museet. Jag blev väldigt inspirerad igen. När man pluggar - är det tentor som avlöser varandra och mycket att göra. Man (i alla fall jag) tappar lätt bort varför jag pluggar. Glömmer bort vad som driver mig. Men igår när vi stod och lyssnade på indendenteten som guidade i utställningen så stod jag och njöt. Det där skulle fakiskt kunna vara jag om ett tag!? Jag vill verkligen jobba på ett museum. Jag vill förmedla kulturhistoria till besökare. Och jag vill gärna forska i svenska kulturhistoria. Men som sagt var det är lätt att tappa fokus när man är mitt uppe i en tuff period.

Nu är jag inspirerad och är inne på slutspurten med min uppsats. Det som antagligen kommer bli det sista jag gör vid Uppsala universitet. Så den här veckan och nästa gäller det att få till allt.
Ledsen om jag blev långrandig eller så, men det var en aha-upplevelse i går.

Inga kommentarer: