5 juni 2010

nya blommor på balkongen

Nu är de trista vårblommorna borta från balkongen. Jag vaknade pigg och utvilad vid 8:30 idag och bestämde mig efter frukosten för att cykla ner till Vaksalatorg. Jag tittade runt vid alla loppis-bord men hittade inget. Däremot gick jag och köpte nya fina sommarblommor. Efter att jag hade bestämt färgskala - vit, gul och blå så började jag samla på mig blommor.

På vägen hem stannade jag till på Willys och köpte 18 liter blomjord. Sen var cyklen fullpackad :)

När jag kom la jag ut en sopsäck över köksbordet sen började jag plantera om. Uppmärksamma också mitt nya fina köksgolv på bilden.


Efter ett tag tog krukorna slut och istället för att köpa nya blomkrukor så får man återanvända saker man har. Så jag plockade fram en av alla mina plåtburkar. En vacker turkosburk så nu är fylld med ljust, limefärgad blomstertobak.

Och de andra blommorna fick plats i krukorna.

Inga kommentarer: