29 juni 2010

semesternedräkning

Nu är det bara tre arbetsdagar kvar, sen har jag semester. Nu känner jag verkligen hur jag längtar. Det ska bli så skönt att bara vara hemma och vila upp sig. Eller bara vara hemma, jag har en känsla av att mina tre veckor ganska snabbt kommer vara fulltecknade.

I dag har jag verkligen njutit av sommaren, efter jobbet. Ett glas vitt vin nere vid ån i trevligt sällskap. Och sen en middag på indisk resturang. Maten var över förväntan. Och det var förtfarande riktigt varmt när jag cyklade hem i kortärmad klänning vid 8-tiden. Det är sommar det.

Men sen ironin i det hela. När jag kom hem, lite svettig efter uppförsbacken, så hittade jag Ellos höstkatalog på dörrmattan. På den typ varmaste dan hittills i år så landar höstkatalogen på mitt hallgolv! Känns en aning för tidigt att titta på tjocka, stickade, tröjor redan.

Inga kommentarer: