2 september 2010

Myser

Sitter i soffan och myser. Jag får väl helt enkelt erkänna att det är höst och att det är mörkare på kvällarna och kallt ute. Det är så pass kallt att jag har plockat fram fingervantarna. Men med tända ljus, en stor kopp te så blir kvällarna mysiga. Och med vantar och en fin halsduk så blir det ju mysigare ute också.

Jag såg en bild någonstanns med en vacker vas i klart glas med lite murgröna i. Det är en bild som har etsat sig fast och jag trodde inte att jag hade en liknande vas hemma. Men så öppnade jag ett av överskåpen i köket och där stod den. Så efter att jag knipsat av lite murgröna ute på balkongen så står nu vasen och pryder sin plats på tv-skåpet.



Vissa saker anser ju jag att man inte kan ha för mycket av. Till exempel muggar, kuddfodral, vaser, ljuslyktor och lampskärmar. Föremål som inte tar stor plats men gör sån skillnad.

Inga kommentarer: