10 augusti 2009

Mitt blivande kök

Mitt blivande kök har jag nog inrett klart i mitt huvud nu. Orginalinredningen sitter kvar sedan början av 60-talet. Och är i relativt bra skick så den ska absolut sitta kvar och 50-60 tals känslan ska förstärkas.

I fredags kom det upp en lägenhet på hemnet i salabacke med ett riktigt vackert kök. Tänkte sno en del idéer därifrån.





Istället för ett rutigt golv så kan man ju klistra kakeldekor och få ett rutigt kakel. Ett trägolv är nog nämligen lättare att hålla rent.

Mina luckor är vita (eller nästintill) men den blå eller snarare turkosa färgen hamnar på en fondvägg.

Mina stringhylla, från pappas gamla pojkrum, ska upp på väggen. Bredvid hade jag tänkt att Olle Eksells ögon kakao skulle sitta fint.

Liknande form på stolarna, fast vita och ett fyrkantigt ekbord. I helgen börjar mitt köksprojekt! Ska bli så kul att få plocka upp allt köksgeråd! Jag älskar ju mitt glas och porslin.

Inga kommentarer: