14 augusti 2009

Mugg & nedräkning

Något av det mest frustrerande jag vet är när man hittar något riktigt bra på nätet men sen när man vill hitta det igen - självklart har glömt bort VAR man hittade det.

För något år sedan såg jag en kaffemugg som hade ett fack i botten. Så att man har koll på fikabrödet. Och i dag har jag hittat den igen. Men konstigt nog så var muggen inte lika snygg nu som när jag såg den sist. Eller så har frustrationen över att inte hitta den gjort muggen vackrare och smartare än vad den var. Hur som haver så tycker jag om nytänkande formgivning.



Sen kan jag ju berätta att nu är det nedräkning på hög nivå. Nu snackar vi inte dagar längre utan nu är det mindre än 3 timmar kvar tills jag går till banken för att skriva på de sista papprena och få nycklarna till MIN lägenhet.

Så i helgen börjar jag så sakta flytta. Först ska köksskåpen fyllas och linneskåpet. Sen ska jag också måla väggar i hallar och i köket. Och på måndag kommer golvfirman och slipar mitt parkettgolv. Härligt! Nu är det inte långt tid kvar tills jag är folkbokförd på en ny adress.

Foto hämtat från vi.sualize.us

2 kommentarer:

Erica sa...

Men, vilken rolig mugg! Men om jag vill ha en kanelbulle och två syltkakor - hur gör jag då?

Hanna sa...

GUD vad roligt! Kan på ett sätt känna att det är lite trist att jag aldrig hann bo själv om man tänker på att man får bestämma bäst sjutton man vill! :)
Kommer gärna och hälsar på när det är klart! :)
Muggen var jättesmart! Dock svårt att få in en muffins där ;)