7 november 2010

En grön karamell

Hela den här helgen har varit en riktig slapparhelg. Visst har jag städat lite, lagat en del mat, men främst har jag ändå tagit det lugnt och vilat upp mig själv.

Jag tog en tur i gallerian här i närheten idag på eftermiddagen. Och jag kom hem med 2 klänningar. Jag har lite svårt att hitta rätt klänningar. Allt känns så himla kort. Men nu har jag två som går till knäna ungefär, som inte sitter alldeles för tajt kring magen osv osv.


Den svarta hade jag sett ut redan förra helgen, men då fanns den inte i min storlek.

Och den gröna provade jag först i svart. Sen kom en riktigt gullig expedit och frågade hur det gick. Och hon föreslog att jag i alla fall skulle prova samma klännin fast i grönt. Och så fin den var på. Hade det inte varit för henne så hade jag säkert kommit hem med två svarta klänningar och sen hängt in dem i en redan väldigt svart garderob.

Jag tror att jag ska inviga den redan nästa helg när jag ska till Stockholm och gå på musikal med några vänner.

Inga kommentarer: