16 november 2010

kontraster

Här hemma doftar det kanel nu, jag letade lite i mina lådor och hittade två stora doftljus.  Jag sitter och funderar på ett nytt litet projekt här hemma. För det finns nämligen en annan doft som jag också gillar väldigt mycket och det är doften av målarfärg.

Veckans tema på inredningsfabriken är kontraster, och det är just det mitt lilla projekt går ut på.


Det lilla väggsnutten brevid balkongdörren och väggen runt hörnet mot fönstret funderar jag nu på att måla. Jag har egentligen klurat på det här sen jag flyttade in. Det har hängt gardiner och skymt väggen brevid balkongdörren, men nu ska jag sätta upp en vit kappa istället för att få in så mycket ljus som möjligt, och då kom väggen fram igen.

Jag är inne på en mörkt grå, mullvad eller kanske rent av svart färg, mot de annars så vita väggarna. Men jag vet inte rikigt, antar att den här idén kanske måste mogna lite till först. Resten av rummet är väldigt svart/vitt så varför inte förstärka det lite till?

Det känns som att det här är trend just nu bland andra inredningsbloggare. Jag är inte den enda som funderar på mörka väggar just nu.

Inga kommentarer: