25 november 2010

sjukstuga

Det blev ingen kurs, istället har jag legat nerbäddad i soffan de senaste dagarna. Feber och ont i kroppen är inget att leka med.

Nu börjar jag sakta men säkert känna mig bättre. Jag har försökt klura på årets advents pynt här hemma medan jag har legat i soffan. Letade fram ett gäng gamla inredningstidningar och så har jag gått igenom foton från tidigare år.


Ljusstakarna ska självklart fram i år också, dessa köpte jag på Clas Olssons förra året. Sen tror jag att julgranskulorna ska fram i helgen också. Det mesta förutom tomtarna ska nog plockas fram. Tomtarna får dock vänta ett tag till.

Men mest av allt vill jag införskaffa lite blommor i helgen. Minst en amaryllis, gärna en vit, ett myrsine träd till och en vit doftande tasett. Jag var optimistisk förra året och försökte mig på en hyacint, men det gick inte. Det kliade alldeles förskräckligt i halsen, så i år får det bli något annat i stället.

1 kommentar:

Maja på 64 kvadrat sa...

Krya på dig...tål inte hela blommor med stark doft men amaryllisen är så vacker liksom den vita julrosen!