9 november 2010

Köket

Veckans tisdagstema på inredningsfabriken är kök, och här kommer mitt bidrag.

Det kanske inte finns så mycket bänkyta i mitt kök, inte heller en diskmaskin eller tillräkligt med köksskåp (särskilt inte för en storsamlare av porslin som mig), men det är ändå perfekt mitt lilla kök.



Det mesta är orginal från 1963 till exempel bänkskivan med virrvarr-mönstret, reda lådorna och köksinredningen. Och sen har jag målat en fondvägg i ljust blått, fått en schackrutigt golv inlagt. Färgerna är nästan uteslutande vitt, svart och rött i inredningen. Ganska grafiskt men väldigt hemtrevligt.



2 kommentarer:

Hanna sa...

jag äääälskar ditt golv!

mia sa...

Hej
Har precis blivit medlem på Fabriken och det är så kul att kika på andra bloggars bidrag. Håller med Hanna, dit golv är otroligt snyggt.