23 augusti 2010

Fantastisk helg

Helgen var verkligen underbar. I fredags gnällde jag lite över att jag har missat sommarens auktioner och knappt varit på en loppis. Det hör ju som sommaren till att få fynda lite och uppleva stämningen på en auktion.

Men i lördags åkte jag och mamma till Heby och en loppis där. Jag fyllde efter några varv där en korg och åkte därifrån 150 kronor fattigare och riktigt nöjd.

Sen i går på vägen in till stan igen tog vi vägen över Ulva kvarn. Och där var det bakluckeloppis. Det måste ha varit rekord i går för det var massor med säljare där. Och gissa vem som inte kunde hålla fingrarna i styr utan fyndade igen?! Jag hittade ett turkost fat på fot. Kommer bli perfekt att servera kakor från.

Sen hittade jag 5 små, vita mocka koppar med fat från Swedish grace för 100 kronor. Det var nästan för bra för att vara sant. De är för små för att dricka en ordentlig kopp kaffe ur, men fungerar mer än perfekt som espresso-koppar.

Inga kommentarer: