16 augusti 2010

Fotobok

Innan semestern bestämde jag mig för att jag ska göra en fotobok om årets sommar och semester.

Jag ska testa Blurb. Ett amerikanskt företag med ett riktigt smidigt program. Jag tycker mer om idén att göra en fotobok än vanliga album. Här kan jag lätt fylla på bilder efter hand och sen beställa när jag känner mig klar. Jag hamnar aldrig efter på något sätt.

Jag har fyllt på lite hela tiden. I början av semester la jag in bilder varje dag, ja varje dag som jag hade gjort något kul. Men sen i och med Spanien och Gotland, när det var så många bilder att gå igenom, så hamnade jag lite efter.





Man kan välja mellan många olika layouter på sidorna med allt från ett stort foto, till över 10 stycken. Om man vill ha lite, mycket eller bara text på någon sida. Det finns massor med teckensnitt och bakgrundsfärger att välja mellan.

Men jag ska inte lovorda just den här fotoboken innan jag har fått hem den färdiga versionen. Jag vet ju faktiskt inte hur bra de trycker bilderna. Men jag återkommer om det senare. Jag har beställt en textbok därifrån tidigare och det gick smidigt.

Inga kommentarer: