20 augusti 2010

Fredag

Försöker pyssla här hemma men det går sakta. Jag har placerat ut några av ljusen jag köpte förra helgen. De blev perfekta. De oranga lyser verkligen. Jag har utökat min samling med ljusstakar i sommar och även om de är olika så blir det lite mer sammanhållet med lika ljus.



1. Den här ljusstaken köpte jag på COOP för flera år sedan. Ångrar verkligen att jag inte köpte en till, särskilt när priset bara var typ 99 kronor.
2. En nyhet i sommar. Köpte den på IKEA för typ 69 kronor.
3. Ett fynd från Gotland. Vi stannade till i Hemse och åt och på vägen tillbaka smet jag in i en liten butik och köpte denna goding för 130 kronor.
4. Dessa två ljusstakar är gamla favoriter. Jag köpte dem för länge sen på Myrra.
5. En liten ljuslykta som jag köpte på Kvantum i vintras.

Vem har sagt att inredningsdetaljer måste vara dyra och från fina märken. Det går lika bra att köpa dem i mataffären bara de blandas med andra saker. Lite nytt, lite gammalt, lite billigt och lite dyrt, det är receptet för lyckad inredning. Ja enligt mig i alla fall.

Ska åka ut på landet i kväll. Det känns som att jag inte har varit där så många helger i sommar. Så mycket annat som man också vill hinna med. Men i helgen ska jag bara ta det lugnt. Vila upp kroppen och njuta riktigt av lugnet. Hoppas att jag får träffa vovsingen också, det är en evighet sen sist.

Inga kommentarer: