18 oktober 2010

focaccia

Det blev ingen träning idag efter jobbet, istället har jag gjort nytta här hemma. Jag har äntligen redigerat alla bilder från dopet som jag var på för två veckor sedan. Nu ska jag bara bränna en skiva med alla bilder och posta den till de lyckliga föräldrarna.

Sen har jag faktiskt bakat. Det blev en focaccia. Hur enkelt som helst att göra. Tände en massa ljus i köket och lyssnade på lite skön musik, då blev det faktiskt riktigt avkopplande att baka. Brödet ska med på ett knykalas på onsdag, men jag kunde inte låta bli att ta en kant nu och provsmaka. Och jo, det smakar gudomligt.




Det känns lite som när jag pluggade. Struntade jag i att läsa, fick jag göra något annat nyttigt som att till exempal storstäda lägenheten. Och ikväll blev det ingen träning, men andra nyttiga saker. Nya tag imorgon, då borde jag verkligen ta mig till gymmet.

Inga kommentarer: