13 oktober 2010

mitt i veckan

Idag har jag testat ett nytt träningspass på gymmet, nämligen pilates. Kul att testa något nytt. Jag måste erkänna att jag kände mig lite tveksam i början, känndes lite flummigt. Men det tog sig efter ett tag och nu känns det ordentligt i magmusklerna som redan var ömma efter måndagens core. Känner att jag är inne i ett bra flyt just nu.

Tänkte visa lite bilder från en underbar lägenhet, nämligen min systers. Hon och hennes sambo köpte en inrökt och sunkig tvåa i våras, som nu har förvandlats till ett ljust och härligt hem. När jag var där i lördags passade jag på att ta lite bilder.



Vitt och fräscht med vissa färgklickar. Är lite avundsjuk på deras vackra parkettgolv, ett sånt vill jag ha nån gång i framtiden. Fåtöljen, i lite skön 50-tals stil, var jag med när mamma köpte till dem. Den har fått något lager svart färg på ben och armstöd men har fått behålla klädseln. Jag gillar den sköna blandningen av nytt och gammalt.

2 kommentarer:

mylovelygrandma sa...

Hejsan!
Åh vilken fin blogg du har! härlig lägenhet din syster har med! Du liknar en bekant till en vän till mig men gissar att du inte är från Lundaområdet? :) Kram och tack för spåren hos mig!
Josefin

Lovisa sa...

Pilates verkar jobbigt, men vet fler som gillar det ... själv håller jag mig till afro och gymmet tror jag.
Kramar på dig!