31 oktober 2010

Nya blomkrukor

I går var jag på antik och samlarmässa. Igen. Var förra lördagen också men då gick jag därifrån tomhänt. Men i går gjorde jag fynd och gick därifrån med ett leende på läpparna.

Det finns vissa föremål som alltid lockar mig till köp. Mest keramik. Jag skulle gärna vilja ha flera av Lisa Larssons föremål och flera från Uppsala Ekeby.

I sommras såg jag en bild i Sköna hem som sedan dess finns i en av mina inspirationsmappar på datorn.

Bild från Sköna hem.

Jag skulle gärna ha en golvvas från UE. Men just nu tillåter inte ekonomin det. Så då fick det istället bli två riktigt vackra blomkrukor.

Jag måste också tillägga att jag är lite imponerad som fortfarande lyckas hålla den lilla myrsinen vid liv. Den är bra mycket mer lättskött än en myrten.

Men blomkrukorna var inte mitt enda fynd. Det blev en uppsättning bestick också. Liknande Focus de luxe.

1 kommentar:

Emelie sa...

Supersnygga!