13 oktober 2008

En vecka i mitt liv

Äntligen har jag fotat några av alla de albumsidor jag gjorde förra veckan. Projektet gick ut på att dokumentera en vecka i sitt liv. Så förförra veckan hade jag en kamera med mig mest hela tiden. Jag satt oftast en stund varje kväll och skrev ut foton och gjorde någon sida. I litet format kan man göra en sida i en reklampaus ;-)

Det blev ett album med 30 plastfickor det är alltså 60 stycken layouter om vad vi gjorde under en vecka. Mycket är dokumenterat men små, vardagliga saker är ändå missade. Men det var så kul att jag snart tänker göra något liknande igen. Jag har idéer till december...





Vissa sidor har mer text än andra. Inte så mycket dekorationer för huvudsaken var ju att i ord och bild dokumentera en vecka. En vecka som jag trodde skulle bli jättetråkig att fota, eftersom jag var hemma och skrev på en tenta. Men det hände ju massor. Detta fick mig verkligen att uppskatta mitt liv. Att leva här och nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul idé... sorry att vi va lite korta igår inte meningen, vi får ta och träffas snart kram kram