15 oktober 2008

I går var en underbar dag

Ja igår var en alldeles underbar dag. En heldag i Stockholm på museer. Med två av mina nya kompisar, två kursare som delar många av mina intressen. Vi tog oss ledigt en dag för att vara lite kulturella. Vi gick ut till Nordiska. Solen sken och det var riktigt varmt.


Vi tittade på alla utställningar. Mest intresserad var jag av "möblerade rum" eftersom den utställningen ska ingå i mitt uppsatsarbete. Sen gillade jag en utställning om treaditioner, däremot var utställningen om samer ingen höjdare. Ser fram emot deras stora satsning - en mode utställning som slår upp dörrarna under 2010.


Sen efter en lååång lunch och fika. Mycket prat om uppsatserna gick vi vidare till National museum. Å, vad mycket folk det var där. Vi ville ju se deras senaste utställning Lura ögat. Den var sevärd, men inte jättehäftig. Anledningen till att jag inte gillade den jättemycket kanske var det att det var tå guidade visningar där. Det blir lite svårt då att gå i sin egen takt och se utställningen.


Men sen kollade vi in deras designutställning också, eftersom att jag ska skriva om den med. Här finns det mycket vackert att titta på.

Inga kommentarer: