23 oktober 2008

Imorgon blir en bra dag

I dag har jag bara varit hemma och läst. Vissa saker fastnar och annat är helt omöjligt att ta till sig. Intressant är det i alla fall. Jag försöker läsa så mycket som möjligt idag för att imorgon blir det nog inte så mycket. Då ska jag till Stockholm - igen! Den här gången ska vi ta oss ut till Gustavsberg och besöka deras porslinsmuseum. En av mina kursare ska nämligen skriva sin uppsats om gustavsbergs porslin.


Och som av en slump är det en samlarmässa i Gustavsbergs hamn med början i morgon. Jag menar det kan inte bli bättre. Sen i helgen är det en antik- och samlarmässa här i stan. I Kristallen. Så jag kanske kan göra fler fynd. Är ute efter fler koppar en de jag har visat. Till exempel Adam och Eva. Men också Röd och blå aster.

Inga kommentarer: