23 september 2008

Man ska inte göra det lätt för sig

Jag tycker om te! Dricker mängder av te under höst- och vinterhalvåret. Så jag försöker köpa med mig te hem från resor, eller låter andra köpa hem åt mig. Det kan bli jobbigt om man får tag i ett riktigt gott te som sen är svårt att få tag i hemma.

När vi var till Köpenhamn i somras hittade jag te från ett företag som heter Celestial Seasonings. Så jag köpte med mig tre förpackningar hem. Ett av dem var så gott. Ett chaite. Honey Vanilla White Chai.

Tack och lov har jag nu hittat en återförsäljare i Sverige. Närmare bestämt i Hötorgshallen i Stockholm. Det är ju trots allt lite lättare att åka in till Stockholm än att flyga ner till Köpenhamn när tepåsarna börjar ta slut. Men som sagt: varför göra det lätt för sig?

Inga kommentarer: