11 september 2008

Nu är jag hemma igen efter en halvdag i storstaden. Tycker att jag hann med mycket på 5 timmar. Började med att i lugn och ro gå runt på stan. Jag var där till 10 så det var väldigt lugnt överallt den första timmen. Tog mig in till Berry och köpte ett par tofflor från Lisbeth Dahl. Jag köpte ett par tofflor av samma märke i sommras när vi var i Köpenhamn, men jag tog nog en lite för liten storlek då. Så idag blev det ett par nya vackra tofflor.

Efter en trevlig lunch med Anna och fler affärer tog jag mig ut till Blasieholmen och Nationalmuseum. Det är alltid lika pampigt att gå runt där. Det är lite kul att hitta orginalmålningarna när man har tidigare bara har sett småbilder i kurslitteraturen. Hittade två böcker i museishoppen som jag tror kan bli bra inför uppsatsen.

Så om man ska sammanfatta dagen så var den mer än lyckad. Känns bara lite trögt att sätta sig och läsa lite nu.

Inga kommentarer: