28 september 2008

Sitter och pysslar

Jag känner att kreativiteten börjar leta sig tillbaka. Jag håller just på att avsluta ett minialbum. Och har gjort ett till under helgen. Minialbum är det bästa sättet att förvara minnen på tycker jag. Jag har börjat lessna lite på alla stora layouter. De är ändå 30*30 cm och albummen är ytterliggare några cm. Vilket gör att de blir ganska svåra att förvara, bokhyllan är ju inte precis 40cm djup.


Men minialbum kan man förvara många i en låda. Både snyggt och enkelt. Sen går de fortare att färdigställa, jag gillar ju känslan av att ha slutfört ett projekt. Det är ett minialbum om hur mitt liv/vårt liv har sett ut under september månad. Lite av det vi har gjort.


Sen, det album jag håller på med just nu är foton från igår. Jag tog en promenad i solskenet och fotade alla vackra färger i naturen just nu. Jag älskar verkligen den här vackra, varma hösten!



Jag måste tipsa om två saker. För det första börjar en photoshop kurs nu första oktober. En välkänd svensk scrappare har en kurs via blogg som tydligen ska vara riktigt bra. Kursen pågår under oktober.


Sen har en annan känd bloggare inom scrapvärlden en utmaning i sin blogg den här veckan. Om att just dokumentera en vecka i sitt liv. Det är kul att spara bilder och texter från sitt vardagliga liv. Inte bara ta kort vid högtidliga tillfällen. Dessa små album är nästan roligast att sitta och bläddra i och minnas tillbaka.

Inga kommentarer: