10 april 2008

Nä det här går inte

Jag ligger fruktansvärt mycket efter nu. Den här hemska förskylningen har förstört min tidsplanering för den här veckan. Jag skulle ju börja strukturera upp arbetet med uppsatsen.

Jag måste fixa en disposition tills på måndag. Hur fördelar jag 30-40 sidor text på olika kapitel? Kanske mer intressant är dock frågan om hur många kapitel jag ska ha samt vad kapitlen ska handla om? Det jag lärde mig när jag skrev min första B-uppsats var att även om man inte gör något konkret en dag, dvs skriver som en galning, utan bara tänker istället. Så jobbar man faktiskt ändå.

Ojoj, inser nu att jag inte riktigt har tid att sitta här. Måste läsa lite teorier och skriva en inledning tror jag. Måste få ner lite tankar på papper. Men den får inte låta för arg, måste behärska mig. Svårt när det trots allt är min ilska som fått mig att välja ämnet jag ska skriva om.

Grattis om du orkat läsa enda hit då inlägget inte direkt handlar om nått annat än min frustration. Avslutar med en sida som jag gjorde för ett tag sedan.





Inga kommentarer: