10 april 2008

Och nu så är jag uttråkad istället

Som sagt var en uppsats är en lång process. Formuleringar måste sakta växa fram. Men jag är nöjd med dagens arbetsinsats. Det blev ca 2 sidor text. Ett första utkast, men jag har fått ner en del tankar på papper i alla fall.


Och nu är jag riktigt uttråkad. Martin är på jobbet och ja jag kan ju inte städa för att fördriva tid. Kanske fortsätta pyssla? Det gjorde jag i går kväll och fick massor gjort inspirationen var på topp! Har dock inte fotat nått av det än.


Kanske skulle tipsa om världens godaste äppelpaj jag gjorde härom dan. Jag gjorde två små/halvstora pajer. Så receptet borde passa en vanlig pajform. Eftersom jag inte använder mått så blir det lite på känn.


4 äpplen. Skalade och skivade. Blandas i skål med en skvätt pressad citronsaft, socker (kanske en dl) och en hel del kanel.


Smulpajen består av; vetemjöl, strösocker och havregryn. Tänk 50-50 i mängden mjöl och havregryn. Kanske 1,5-2dl av varje. Sen hade jag i ca 100g smör.


Som pricken över i:et skar jag lövtunna skivor av smöret och la överst på pajerna. Blev riktigt knäckigt och gott.


Glöm inte bort att baka med kärlek. Hellre slänger jag lite smuldeg än att låsa mig med mått hit och dit. Det ska vara kul att baka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt med dej där. Man ska gå på känn. Det är därför jag aldrig lyckas med min kladdkaka! :) Hoppas du känner dej bättre! Kramar