28 april 2008

Självförtroende?

Jag måste börja tro mer på mig själv. Sent i torsdagskväll mailade jag in mitt första utkast till uppsatsen till min handledare. En riktigt bra handledare (det är ju inte alltid man har sån tur) som verkligen är kritisk, men det är konstruktiv kritik. Hon får mig att jobba på som tusan och det kommer bli en bra uppsats när den blir klar.


Men så fort mailet hade gått iväg fick jag en klump i magen och jag började tvivla så på min egen prestation. Visst är det jobbigt när ens arbete granskas. Att ta kritik på något som man lägger ner så mycket kraft och energi på. Men varför tror jag inte mer på mig själv?


Det visade ju sig i dag under handledningen att jag inte hade något att oroa mig för. Visst hade hon kommentarer och det blev en hel del ändringar men jag hade ju argument för alla hennes invändningar/funderingar. Så varför la jag ner energi på att tvivla på mig själv? Nej nu ska jag jobba på mitt självförtroende (utan att bli för kaxig) och skriva en riktigt bra uppsats!



Inga kommentarer: