6 maj 2008

Det verkar som att det kommer bli riktigt fint väder i helgen. Så jag och Martin tänkte ta oss ut på landet och njuta. Riktigt lediga blir vi kanske inte för jag hade tänkt måla om ett rum till på övervåningen.

Vår sommar"stuga" är egentligen mammas barndomshem. En stor villa som byggdes när min morfar var liten. Nu driver mina morbröder lantbruket lite på sidan av deras vanliga jobb medan vi tar hand om huset och den stora trädgården. På övervåningen finns tre rum varav ett är ett gammalt kök. Ett riktigt hus med en lägenhet på övervåningen. Så i helgen ska det gamla köket få sig en liten uppdatering. Det blir samma ljusa färg som i vårt sovrum men inte samma romantiska stil, utan det kommer att vara mer klara färger. Har packat i hop lite kuddfodral, påslakan, en pläd, tavlor och ljuslyktor nu ikväll. Det blev två papperskassar som ska ut på landet.

Sen kanske jag får lite tid över för att baka också. Jag tycker verkligen om att baka ute på landet, i ett riktigt stort bondkök. Lite lavendelskorpor, kanelbullar och en kardemummakaka kanske?

Inga kommentarer: