22 maj 2008

Kreativiteten flödar

På sistonde har jag känt mig kreativ. Riktigt scrappsugen. Jag har fortfarande bilder kvar att pyssla med från dem jag beställde hem för ett tag sedan.

Tänkt börja med att visa en sida som jag gjorde i förrgår.

Texten handlar dels om när jag målade om vårt sovrum på landet. Men också om min stora passion för inredningstidningar och inspirerande reportage. Tycker själv att jag tänkte till lite när jag gjorde den här sidan. Jag rollade på vit akryl färg på den råa kartongen och sen är det faktiskt presentpapper (man tager vad man haver). Skrev ut texten på vanligt papper, men knöglade till det och knuggade lite rosa stämpelfärg. Sen är det knuggisar, knappar och alfabetsstickers.

Sen är det en sida om mina älskade röda skor.

Väldigt enkel till upplägget. Handskriven rubrik, texten i en särskild textruta. Pappersband, knappar, lite snygg tejp och en knuggisfjäril på turkost papper för att bryta av.

Appropå snygga skor - jag var ner på stan en sväng idag för jag var tvungen att lämna tillbaka en bok på biblioteket (jag kan aldrig lämna tillbaka en bok i tid, det är konstigt). Sen passade jag på att ta en sväng på stan. Och jag hittade flera par skor som jag vill ha. Tror att det kommer att bli något par inom den närmaste framtiden. Jag måste ju ha sköna skor på jobbet om jag ska stå mycket på dagarna :-)

Inga kommentarer: