1 maj 2008

Bokslut April

Så var det maj. Tänk vad tiden går fort. Igår firades sista april här i Uppsala. För mig var det ett ganska lungt firande även om det var en fullspäckad dag.




Började med champagnefrukost klockan 9 hos min syster. Sen en sväng ner på stan, jag följde med en kompis till stadsparken. Cyklade från stan vid halv 12 för att hinna hem och iväg på sillunch. Sen gick jag med en kompis ner på stan till slottsbacken för mösspåtagningen. Vi blev nån minut sena så vi missade när backen blev vit av alla studentmössor. Sen en promenad hem igen och upp till syster. Där samlades vi ett litet gäng på hennes balkong. Sen hem för att byta om och så iväg till Sunnersta för en underbart god middag. En kanon dag!




Har precis laddat över alla foton till datorn. I mappen för aprils foton finns nu cirka 450 stycken. Det är länge sedan jag har fotat så mycket en vanlig månad. En förklaring till den plötsliga ökningen är att jag har slagit till och köpt en liten kompakt kamera. Det blev till slut en liten grön kamera från fujifilm. Den får plats i jackfickan så det blir många spontana bilder numera. Bilderna blir lite gryniga och pixliga men den är ett bra kompliment till systemkameran. Jag skulle ju inte köpa den förrän jag har sålt min gamla kamera. Men efter att ha dragit ner på lite annat slog jag till. Man får ju lov att prioritera.





Bild lånad från cyberphoto.

Inga kommentarer: