19 maj 2008

Sist veckan, ser ljuset i tunneln

Jag brukar vara den som drabbas av extrem tentaångest och uppsatsångest. Det är ju egentligen onödigt men det är sånt där man ska igenom som student antar jag. Jag har klarat mig bra hittills med den här uppsatsen enda fram tills idag. Idag kom den där klumpen i magen. Jag ska skriva klart det sista, sen måste jag börja korrektur läsa. Har mailat uppsatsen till en gammal kursare , hon är guld. kommer med bra idéer till formuleringar och så vidare. Plus att hon liksom andra tror på mig när jag inte själv gör det. Den måste jag maila uppsatsen till Gävle så att de har möjlighet att komma med åsikter på texten. Det är jag lite rädd inför, tänk om jag har missuppfattat allt?!

Men det ska bli så skönt att bli klar med det här, även om det är riktigt kul att skriva. Få bort alla högar med böcker, texter, papper osv som ligger och skräpar. Och kunna ta ledigt och vara social, bjuda över folk på fika efter att jag äntligen fått tid att baka.

I morgon har jag två stycken möten inbokade, ser fram emot båda med lite skräckblandad förtjusning. Vi får se vad som händer i morgon...och om jag kan koncentrera mig på uppsatsen i morgon eftermiddag. Kryptisk jag vet, men jag vill inte avslöja mer nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till :) Vad det nbu är för ngt :)
kram