27 maj 2008

Solen skiner och jag med

Vilket underbart väder! I går på förmiddagen lämnade jag äntligen in min uppsats och för att fira så åkte jag och min syster till Stockholm. Det var ett tag sen vi var där tillsammans. Det blev inte så mycket shopping men jag kom hem med; ett linne, två toppar, guldiga muffinsformar och en rulle presentpapper som har blivit tavla. Sen träffade vi mamma och blev bjudna på middag innan vi tog tåget hem. Det kallar jag för en bra dag.

Helgen da? Underbar. I lördags hann jag bland annat med att måla om ett rum till ute på landet. Vi grillade kyckling och åt årets första färskpotatis. Det köptes och planterades lite nya blommor, jag klurade på uppsatsen. Men jag har inga bildbevis. Den senaste tiden har jag tagit med hela kamerautrustningen ut på landet. Släppt väskan i farstun och sen har den stått där. Håller väl helt enkelt på att lära mig att njuta av nuet.

I söndags däremot blev det lite foton. På en söt liten tjej som snart är fem månader. Får redigera dem när jag får tid.

Nej nu ska jag till ICA, köpa kopieringspapper, naturell yoghurt och kanske tidningen Tove. FÅr se.

Inga kommentarer: